Forse toename verwacht in aantallen ruitschades?

Door het toevoegen van keten gelieerde schadeherstelbedrijven en banden- en onderhoudsformules als “preferred suppliers” bij verzekeraars verwacht ik een fikse toename in het aantal ruitschades.

Consumenten die voor andere zaken als ruitschade bij een schadeherstelbedrijf of onderhoudswerkplaats komen, worden nu attent gemaakt op het mogelijk aanwezig zijn van het sterretje in de voorruit.

Gemiddelde schadelast naar beneden maar volume stijgt
Daardoor gaat de gemiddelde schadelast van ruitherstel naar beneden maar de aantallen ruitschades gaan (zeer) fors stijgen. Dit omdat er immers actief gezocht gaat worden naar ruitschades door medewerkers op de werkvloer. Ik sluit een stijging van zo’n 100.000 tot 150.000 ruitschades per jaar niet uit. Een aantal jaren geleden hebben we dit ook al meegemaakt op parkeerplaatsen.

Als de gemiddelde schadelast ook voor sterreparaties een uitgangspunt gaat worden, dan zal de gemiddelde schadelast fors gaan dalen (marktwerking) maar de totale schadelast op ruiten zal gaan stijgen.

Ik ben benieuwd wat verzekeraars hiervan vinden
De hoeveelheid medewerkers die fysiek voorruiten gaan repareren zijn zodanig fors dat ik het mij afvraag of deze mensen nog wel conform de OOC/BKS branchenorm opgeleid en module 1 gecertificeerd zijn.

Bij mij rijst de vraag of deze vorm van schade colportage valt binnen de doelstelling van het fenomeen verzekeren?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *