TRAINING
Elk autoschade herstelplan vormt zich vanuit de basis aangevuld met de specifiek benodigde gegevens om aan te tonen hoe het voertuig correct conform OEM reparatie data en informatie teruggebracht kan worden in de staat van net voor de aanrijding.
Dus goed schadeherstel betekent niet eerst het klantenboek bekijken wat de afspraken met contractpartners zijn, en dat aan de hand daarvan het autoschade herstelplan wordt geschreven.
Voor correct schadeherstel is niet alleen algemene kennis ADAS-systemen nodig maar ook wat er specifiek op dit voertuig zit en wat de OEM reparatie informatie zegt over schadeherstel van de beschadigde delen. Combineer dit met de gegeneerde data middels uitlezen, kalibreren, juiste equipment, goede partners en gezond verstand.
En als je twijfelt over herstel of vervangen dan overleg met de vakmensen die het daadwerkelijk uit moeten gaan voeren op de werkvloer. Deze vakmensen kunnen je ook aangeven hoelang ze daarvoor nodig hebben en waarom.
Zo komt een gedegen autoschade herstelplan tot stand, welke de basis is voor het schadeherstelplan voor de vakmensen op de werkvloer en voor de expert. Goed onderbouwd, zodat er geen discussies zijn.
Om ook betaald te krijgen voor correct schadeherstel is het belangrijk dat het autoschade herstelplan volledig wordt opgebouwd en gedocumenteerd.
INHOUD
- Het schadeherstelproces
- Bepalen van de herstelprocedure
- OEM reparatie informatie – wie, wat, waar, wanneer, welke,
- Wat de- en monteren, wat vervangen, wat herstellen en wat uitbesteden
- Accounts op de service-portal van de autofabrikant of andere provider
- Zoeken, vinden, lezen en interpreteren van OEM reparatie informatie
Trainer Prijs
Irene Sommeling €
Locatie Data’s Tijd
Zwolle
Roermond
Zoetermeer
Dreumel
Contactgegevens
Schadeherstelbranche
info@schadeherstelbranche.nl
06-52762087
ADAS Partners
steven@adaspartners.be
+32 15271556
Pagina’s
- Adaptive Cruise Control
- Adaptive Koplampen
- ADAS Comfortsystemen
- Adas in het Autoschadeherstel – 1
- Adas in het Autoschadeherstel – 2
- Adas in het Autoschadeherstel – 3
- ADAS Technologie
- ADAS Veiligheidssystemen
- ADAS-Introductie
- ADAS-Sensoren
- ADAS, sensoren & kalibratie
- Audatex-Solera
- Autonome Noodremhulp
- Autonomie
- Autoschade Herstelplan
- Autoschadekeuring-ASK
- Basiskennis schade calculeren
- Calculatie Toolbox
- Crosswind Stabilisation
- Cruise Control
- Diagnose op afstand
- Directe schade afhandeling
- Dodehoekwaarschuwing
- Driver Attention Warning
- E-Call
- Head-up Display
- Hill Descent Control
- Intersection Assistant
- JijBepaalt
- Kalibratie
- Kalibratie van ACC
- Kalibratie van ADAS
- Kalibratie van BSM
- Kalibratie van LDWS/TSR
- Kalibratie van Night Vision
- Ken je schadecalculatiesysteem
- Kostprijs en exploitatie analyse
- LIDAR
- Meten personenvoertuigen
- Nieuws
- Night Vision
- Ondernemersplan op 1A4
- Parkeerassistentie
- Radar
- Rear Cross Traffic Alert
- Repairpedia
- Richten Bedrijfsvoertuigen
- Rijstrookassistent
- Safety Lens
- Schadecalculatie tips
- Schadeclaim en verhaalspecialist
- Schadeherstelbranche
- SilverDAT-VWE
- Snelheid Assistent
- Traffic Message Channel
- Trainingen
- Turnaround Management
- Uitlijnen bedrijfsvoertuigen
- Ultrasone Sensor
- V2X
- Verkeersbordherkenning
- Weer aan zet of schaakmat