Trainingen

TRAININGEN

LIJMEN – FUNDAMENTALS
Trainer: WillySprockel  | 1 dagdeel of avond
* Waarom lijmt een lijm?
* Begrijpen waarom een lijm lijmt.
* Spreken, denken en handelen in de taal “Lijms”.
* Geen praktijk, maar veel interactieve demo’s.

GELIJMDE RUITEN
Trainer: WillySprockel  | middag of avond
* Ruitlijmmaterialen en eigenschappen.
* Vervangen van de gelijmde ruit, uitsnijden en monteren van de
gelijmde ruit.
* Praktijk, uitsnijden en verlijmen van een gelijmde voorruit.
Benodigde voorkennis: Lijmen-Fundamentals.

STRUCTURELE LIJMVERBINDINGEN IN DE CARROSSERIE
Trainer: WillySprockel  | 1 dagdeel of avond
* Lijmtechniek en -materialen voor structurele lijmverbindingen in de carrosserie.
* Geen praktijk, maar veel interactieve demo’s.
Benodigde voorkennis: Lijmen-Fundamentals.

MECHANISCHE VERBINDINGSTECHNIEKEN
Trainer: WillySprockel  | middag en avond
* De mechanische verbindingstechnieken toegepast in het autoschadeherstel.
* Praktijk, er is de mogelijkheid om werkstuk samen te laten stellen van voorgevormde plaatdelen.
Dit werkstuk kan aan het einde van de training meegenomen worden.

ADAS IN HET AUTOSCHADEHERSTEL
Trainer: WillySprockel  | 1 dag
De werking van veiligheidstechnologieën en de omgang hiermee bij schadeherstel.

Wat komt er aan bod in deze training:
* Wat zijn ADAS?
* Waarom ADAS?
* Hoe werken de ADAS dan?
* De ADAS-sensoren.
* De relatie tussen ADAS en andere voertuigsystemen.
* Schadeherstel? Wat en hoe dan?
* Het kalibreren van ADAS-sensoren in theorie en de praktijk.

Voor bovenstaande trainingen is het mogelijk een branche-examen af te leggen.
Voor de technische trainingen zijn vaak subsidies mogelijk via OOC/BKS.
Klik op deze link voor meer informatie betreffende de opleidingen en subsidies.
De OOC subsidie dient u zelf aan te vragen.

Deze trainingen zijn slechts een greep uit ons totale aanbod.
Voor maatwerk neem contact op met info@schadeherstelbranche.nl

Workshops Front Office

SLIM SCHADEBEGROTEN
Trainer: WillySprockel  / 1 dagdeel of avond

Bewaakt jullie calculator ook de marge?
De calculator legt de schade vast hoe deze gerepareerd wordt, oftewel wat hersteld en wat vervangen gaat worden. Dus ook hoe herstellen, vervangen en welke onderdelen besteld moeten worden. Daarmee ontwikkelt de calculator een plan van aanpak om de schade te herstellen. De calculator is bekend met de werkplaatscapaciteit in “Mens en Equipment”, daarmee kan de calculator de schade inplannen, en weet de calculator wat er eventueel uitbesteed moet worden. Om dit plan van aanpak juist en volledig samen te kunnen stellen, heeft de calculator de reparatie informatie van de autofabrikant (RMI) nodig. Maar de calculator zal deze informatie moeten kunnen zoeken, vinden, lezen en  interpreteren. In dit plan van aanpak moeten alle gegevens en informatie zitten voor een efficiënte en succesvolle doorstroming in het schadeherstelproces.

Wat komt er aan bod in “Slim schadebegroten”:
Het schadeherstelproces
* Bepalen van de herstelprocedure
* Wat de- en monteren, wat vervangen, wat herstellen en wat uitbesteden
* Bepalen welke informatie er nodig is
* Wie heeft welke reparatie-informatie nodig? En wanneer?
* Waar vind ik de reparatie-informatie (RMI)?
* Het aanmaken van accounts op de service-portal van de autofabrikant of andere provider
* Zoeken, vinden, lezen en interpreteren van reparatie-informatie. (RMI)

WEER AAN ZET OF SCHAAKMAT
Trainer: IreneSommeling / middag en avond
Leer vandaag het spel te beheersen en zet jezelf niet schaakmat.
* Leer omdenken in het front office proces van klantcontact tot schadeherstel.
* In & outs over verzekeren, aansprakelijkheid en het recht (BW) inclusief naslagwerk.
* Kennis is de sleutel tot succes.
* Leer weer zelf te bepalen in eigen bedrijf.
Theorie met veel praktijkvoorbeelden.

KOSTPRIJS EN EXPLOITATIE-ANALYSE
Trainer: IreneSommeling & Robert de Heer / 1 dag of middag en avond
Met dit model kun je snel schakelen, wijzigingen/veranderingen direct zelf doorrekenen
Zie in één oogopslag wat dit teweeg brengt in je bedrijfsvoering/exploitatie-analyse. Verhelderend en duidelijk.
Door deze workshop ben je in staat om goed onderbouwd je uurtarief aan te geven.
Maar ook als je een nieuwe medewerker wilt aannemen, zie je gelijk wat hij/zij moet opbrengen en wat dit doet in je werkplaats en met je resultaat.

Specifiek voor je eigen schadeherstelbedrijf de volgende componenten helder op je netvlies:
*  Omzetopbouw.
*  Kostenananlyse.
*  Kostprijs per medewerker.
*  Gewogen kostprijs.
*  Winst en winstmarge.
*  Vanuit je eigen cijfers de specifieke aandachtspunten en de conclusie(s).
*  Bepaal je initiële winstmarge per klus.
*  Omzet is pas omzet als het betaald is. Hoe zorg ik dat ik betaald krijg?

Een echte eyeopener voor veel schadeherstel ondernemers, zeker de moeite waard!