Omzet geweldig, resultaat (winst) blijft ver achter!

Het einde van het jaar is in zicht.
De agenda zit vol, hoge werkdruk op frontoffice en op de werkvloer.
Menig autoschadeherstelbedrijf hebben de werkplaats vol staan en plannen de reparaties van schade auto’s al in vanaf eind januari 2024.

En dan blijkt dat de omzet geweldig is,
maar je winst ver achterblijft!

Tijd voor het maken van analyses over de behaalde resultaten 2023. Maar je bent continue druk met de (operationele) uitvoering.

Weinig balans 
Ieder mens heeft recht op een goede balans werk/privé. Maar momenteel is de druk op de medewerkers en ook op menig ondernemers te hoog. In veel bedrijven is hier sprake van, en is de balans weg. Medewerkers lopen op hun tenen, en als je niet goed oplet lopen ze je deur uit voor je met je ogen geknipperd hebt.

Bewustwording
Welke factoren hebben gezorgd voor dit resultaat 2023?
Maar nog veel belangrijker, hoe ga je dit omturnen in 2024?!

“Turnaround Traject” speciaal voor schadeherstelbedrijven
Kom in beweging. Het is tijd voor actie. Wil je een goed resultaat behalen, lees: winst, dan begint de samenwerking met turnaround specialist Irene Sommeling met een vrijblijvend gesprek. In dit gesprek kijken we samen naar de huidige situatie en de mogelijke knelpunten in je bedrijf. Als blijkt dat er behoefte is aan ondersteuning, dan ontvang je een offerte voor het turnaround traject.

Van stappenplan naar plan van aanpak waarin duidelijk staat wat er moet gebeuren om het gewenste resultaat te behalen.

Dus wil je als ondernemer van één of meerdere schadeherstelbedrijven weer winst gaan maken en een positief resultaat behalen? Wacht niet tot het komend jaar weer voorbij is, maar kom in beweging, het is tijd voor actie!

Wie is Irene Sommeling
Mijn naam is Irene Sommeling en met ruim 34 jaar ervaring in de schadeherstelbranche durf ik te stellen dat deze branche voor mij geen geheimen meer heeft. Begonnen op de receptie van een groot schadeherstelbedrijf in Utrecht met klanten afspraken inplannen, administratie maar als snel met klanten meelopen, polaroidfoto’s maken en de schades handmatig opschrijven, werkorders maken en de benodigde onderdelen bestellen etc.
Uiteindelijk de werkplaats in als chef werkplaats met 14 man op de werkvloer maar voelde dat ik nog meer in mijn mars had. Ik houd van uitdagingen en vond het heerlijk problemen al op te lossen nog voordat andere ze in de gaten hadden. Door een juiste planning, vooral een perfecte aansturing spuiterij en onderdelen bereik je samen als team goede doorlooptijden.

Maar er moet ook geld verdiend worden onder aan de streep en het bleek dat mijn inzicht niet verkeerd was waardoor ik niet alleen in Nederland maar ook bij onze buurlanden grote schadeherstelbedrijven waaronder niet alleen autoschade, maar ook gecombineerd met vrachtwagenspuiterij erbij goed hebben kunnen omturnen tot gezonde bedrijven met de juiste mensen op de juiste plek. Winst is dan ook echt bittere noodzaak. Je bent tenslotte geen liefdadigheidsinstelling. En je moet appels met appels vergelijken.

In deze periode heb ik binnen deze schadeherstelbedrijven ook afscheid genomen van bepaalde klanten welke continue het werkproces verstoorde en ons vakmanschap (financieel) niet waardeerde. Iedereen in de stress, want het was een grote klant. Maar juist door deze grote klant los te laten, welke telkens je werkproces verstoorde en ook nog eens niet voor kwaliteit wenste te betalen, kwam er ook weer een grote nieuwe klant voor terug. Deze nieuwe klant had op dat moment een probleem. En juist door dat probleem adequaat als team op te lossen, heeft ons in dit bedrijf een trouwe klant opgeleverd, welke kwalitatief goed schadeherstel en vakmanschap (financieel) waardeert.
Deze grote klant (transporteur) is tenslotte verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn medewerkers die dagelijks op de weg rijden. Het is tenslotte een win-win-win situatie voor alle partijen met respect naar elkaar.

In 2014 ben ik opnieuw naar de tekentafel gegaan om te kijken wie en wat hebben we nu echt nodig op het moment van schade aan een voertuig. Buiten mijn WFT’s basis, particulier en zakelijk ben ik ook begonnen aan mijn rechtenstudie op de Universiteit. Ik durf keihard te stellen dat ik schadeherstelbedrijven kan helpen weer gezonde resultaten te behalen, mits je openstaat voor veranderingen en deze ook durft door te voeren.
Tenslotte kan ik alleen maar bedrijven helpen die geholpen willen worden. Maar dat is het mooie, ook jij bepaalt hierin!
Dus sta je open voor een turnaround traject en zie ik kansen in je schadeherstelbedrijf (-bedrijven) en je gaat akkoord met het plan van aanpak na het concept stappenplan dan gaan we er vol voor.

Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek als je echt bereid bent ervoor te gaan!
Irene Sommeling 06-52762087

 

Bronvermelding foto: OMDENKEN